Himmelriket

Alla inlägg den 26 mars 2018

Av Arne - 26 mars 2018 20:12

Vi kom ganska sent till trollhättans station efter tågresan.Vårt bagage bestod av två resväskor och längdskidor i sitt fodral. Resväskorna var tunga så en taxi stod på önskelistan. En vit taxi gled in framför oss märkt med Taxi Trollhättan, men var den ledig? Jag fick banka på sidorutan för att väcka chaufförens uppmärksamhet. Jodå, den var ledig, men han gick ut först efter uppmaning. När han lastade in bagaget uppgav han att han önskade 150 kronor för körningen till Storgatan. Det var ungefär dubbelt så mycket som det kostade normalt.

Väl inne i taxin fick jag dirigera honom i detalj hur han skulle köra. Det fungerade men något glatt samtal blev det inte. Jag betalade och han lämnade ut bagaget. Han skrev också ut ett kvitto. Så, så sett var allt bra.

Skillnaden på den här körningen och en körning med svarttaxi tycker jag, så här efteråt, verkade vara hårfin. Egentligen ville han nog inte köra en så kort sträcka, men har en taxiförare rätt att välja på det sättet? Det finns ju ändå en uppkörningsavgift. Var det med arbetsgivarens godkännande han agerade så här?

Jag sökte en chef på Taxi Trollhättan utan framgång. Chefer kan vara svåra att nå... 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards