Himmelriket

Alla inlägg under februari 2014

Av Arne - 6 februari 2014 13:39



 Gå ut och gör alla folk till mina lärjungar!

Redan som barn fick jag en kristen inskolning. Det handlade om söndagsskolan i Uddareds pingstkyrka. Några år senare gick jag tillsammans med mina kamrater i söndagsskola i Kåhög. Då blev det guldstjärnor i en bok. Bakom detta låg troligen mormor. mamma var måttligt intresserad och min far kände jag inte. Morfar tyckte nog att det var bra men han jobbade mest.


Som vuxen var det mycket annat som var roligt, men efter ett kraschat äktenskap blev det reflexion. Jag hade tur eller tumme med Gud, och så blev det ett nytt och nu lyckosamt äktenskap. Troligen därmed mitt intresse att veta vad Jesus och kristendomen står för.


I Matteus kapitel 28 står det: De elva lärjungarna begav sig till Galileen, till det berg dit Jesus hade bafallt dem attt gå. När de fick se honom där föll de ner och hyllade honom, men några tvivlade. Då gick Jesus fram till dem och talade till dem: "Åt mig har givits all makt i himmelen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud som som jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut."

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Skapa flashcards