Himmelriket

Alla inlägg under december 2022

Av Arne - 1 december 2022 19:21

Jodå; visst är det så, att jag så gott som dagligen ber en morgonbön. Företrädesvis på toaletten, där jag får vara ifred. Jag inleder med att tacka för nattsömnen och miktionen och kanske något annat. Sedan ber jag följande:

 

Fader, tack för din Kärlek, Omsorg och Nåd. Tack också för att du sände din son Jesus  Kristus till vår värld, och för att Han fullföljde sitt uppdrag., enligt Din vilja, och för att Han dessutom gav oss en Hjälpare, och löftet: "Jag är med er alla dagar intill tidens ände".

 

 

 

Kommentarer: Jesus svarar lärjungarna när dom undrar hur dom skall be. Han rekommenderar Fader Vår och anger därmed också hur Gud bör tituleras, och att vi får betrakta oss som Guds barn och tillhöra Hans skapelse. Själv ser sig Jesus helst som en vän till lärjungarna.

 

Denna bön har Tack som form, och tacksamhet genomsyrar morgonbönen. Bönen är kortfattad, och kan också ses som en trosbekännelse. Att den är kortfattad ser jag som ett pluss och därmed lätt att använda. 

 

Därefter ber jag som vanligt, d.v.s för dagen, för mina närmaste, släktingar och vänner. För detsom skall hända, och för de som jag har svårt för, och de somjag har misslyckats med. Till slut ber jag också för mina fiender...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards