Himmelriket

Alla inlägg under januari 2022

Av Arne - 9 januari 2022 15:58

Nu är jag hemma efter en i mitt tycke givande Lördag i Göteborg.

 

Dagen började som vanligt med tidningsläsning. Jag läser ttela och hustrun läser GP. Efter sedvanlig frukost med café au lait tog vi tåget till västkustens metropol. För min del var målet Kompassen och min frisör. Lena försvann till Björkekärr och väninnan Birgit.

 

På tåget inträffade en lustig episod. Bredvid oss satt en invandrare som hälsade vänligt på oss. efter en stund frågade han på klingande svenska om han fick låna min telefon. jag var tveksam, men eftersom han ville ringa sin hustru och dessutom ville betala för samtalet så fick han det. Det fungerade väl och han avslutade efter en stund.  

 

Väl hos frisören fungerade det också bra. Jag fick hårtvätt, en god kopp kaffe med mjölk. David, som frisören heter, pratar gärna om ditten och datten, och är rolig att lyssna på. Höjdpunkten är förstås att betala klippningen med Bitcoin, och att det fungerar. Det är som att swisha, fast han får inte svenska kronor utan bråkdelar av Bitcoin.

 

Sedan var det dags för öl på irländska puben. Min vän Jan mötte upp, och han bjöd på Guiness IPA. Ölen smakade gott och stämningen var på topp. Vi pratade politik och lite av varje. Efter en stund bröt vi upp och fortsatte till Ånäsgrillen.

 

Ånäsgrillen är ett enkelt matställe vid Ånäsfältet. Den här dagen var det á la Carte och bordsservering. Efter att vi ätit hoppades jag att Jan skulle ge dricks, men det uteblev. Alltnog, vi fortsatte till vårt stamcafé, men si där var det stängt. I affären intill kunde vi handla kakor och choklad. Så gick vi vidare till Lefflersgatan,efter att ha passerat Viveca Lärn. 

 

Så voro vi åter på fort och ställe för fika och brandy. Återigen politiskt snack och det senaste om Corona och vaccinationer. Efter en stund blev det dags för räkningen. Idag blev den 160 kronor för min del. Jag förde över 0,00042681 BTC, och efter kanske 4 sekunder trillade summan in på Jans digitala plånbok. Så roligt!

 

Därefter ringde hustrun och vi bestämde möte på tåget, som rullar mot Trollhättan. Hon var nöjd med sin dag och jag med min. Vädret var denna dag sisådär, men vad gjorde det? Sista punkten för dagen var Hemköp, innan vi tog hissen upp till våningen.

 

Tja, vad mer att säga? Frågan om att tjäna två herrar? Mer om det i Matteus 6...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards