Himmelriket

Alla inlägg under juni 2017

Av Arne - 5 juni 2017 17:11

Om jag vore sekulär, hur skulle jag leva då? Antagligen skulle jag undvika att gå i kyrkan och var ganska prylfixerad och så skulle jag tänka på mig själv i första hand. Kanske skulle jag leva singel och gick jag ut skulle det vara i stora gäng. Möjligen skulle jag bo i Thailand en stor del av året.

Men, om jag nu fick för mig att det vore intressant att ta reda på det här med Jesus och vad kyrkan står för. Hur skulle jag göra då?

Skulle jag välja en enda dag på året för att ta reda på detta, vore det Påskdagen. Detta för att Påskdagen är den dag då Jesus uppstod eller m.a.o kom tillbaka till livet. Han visade att det gick att besegra döden. Han menade också att det enda som behövdes var att kunna tro på detta. Barn ligger bra till.

För att sedan gå vidare med en vacklande tro, då skulle jag möjligen rekommendera Marie Bebådelsedag för att peka på Faderns skaparkraft och att det är genom honom som Jesus blivit till. Jesus menar att han själv inget förmår, utan det är endast genom bön till Fadern som ett under kan ske.

Som nummer tre tror jag på Nattvarden som en källa till Kristi gemenskap. Den firas företrädesvis på Skärtorsdagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards