Himmelriket

Alla inlägg under november 2021

Av Arne - 3 november 2021 17:28

 

 

 

Ja, nu är jag på gång igen, med mina klagomål. Den här gången handlar det om en ledig Fredag och vad jag gjorde då.

 

Jo jag ringde runt till mina vänner i hopp om att någon ville häng med ut och ta en öl eller äta på någon restaurant. Därav blev intet. Ingen nappade, inte ens Jonas och ett erbjudande om att gå på gym. Då prövade jag med att cykla till Friskis och Svettis och deras baspass klockan 14. Jodå, cykeln fungerade och jag kom ända till Scandic Swania där det blev stopp p.g.a punktering. Nåväl pengar finnes och så även cykelreparatör, så jag lämnade in cykeln.

 

Jag gick hem och funderade på att gå till Nordic Wellness där jag har en kupong i idrottsrabattens häfte. Texten lyder: "En veckas gratis provträning. Gäller en gång per person och år. Lokala avvikelser kan förekomma."

 

Det passade mig som hand i handske. Så jag tog mig dit. Träningsstudion ligger centralt i Trollhättan. Väl där fick jag vänta en bra stund innan jag blev expedierad. Så uppenbarade sig en glad tjej, och jag framförde mitt önskemål och visade kupongen. Då visade hon mig ett medlemskort ā 100 kronor för att kunna släppa in mig. Motiveringen var att det var hennes chefer som bestämt detta. Jag böjde mig ner, och plockade upp min träningsväska, och lämnade lokalen.

 

I och för sig hade det ju varit lätt, att acceptera och få springa på löpbandet som jag längtade efter, men jag upplevde mig som lurad och moraliskt utnyttjad. Troligen var det inget misstag från annonsörens sida med tanke på texten "Lokala avvikelser kan förekomma."

 

Har jag själv svikit någon? Tyvärr, när jag tänker efter, så är det så, smärtsamt nog.

 

Den ende som jag känner till som inte har svikit någon är förstås Jesus, inte ens då en av hans lärjungar ville få honom att avstå från sin uppgift. Detaljerna kan du läsa om i Markus 8. God läsning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards