Himmelriket

Alla inlägg under maj 2021

Av Arne - 6 maj 2021 17:39

  Makt är det minsta jag har, skulle jag kunna säga. det har i alla fall inte intresserat mig. Ekonomi däremot intresserar mig.

 

Nu på min ålders höst är det möjligen något annorlunda. I den samtalsgrupp jag är med i har ordförande av åldersskäl tackat nej. Jag övertog hans roll då jag var intresserad av den fortsatta verksamheten och det vore tråkigt om vi inte skulle fortsätta att träffas.

 

Så blev det att jag nu är sammankallande till möten och har genomfört sådana via telefon under drygt 10 gånger under våren. Det är Conference call.com som står för den tekniska biten. alla åtta medlemmar verkar vara nöjda med arrangemanget och vi har nyligen haft ett fysiskt möte som avslut.

 

Men, nog är det så att viss makt har jag haft. Jag tänker på när min hustru blev gravid för 50 år sedan. Hon frågade då: "Tycker du att vi skall behålla barnet?" Självklart svarade jag ja! En sådan gåva får man kanske aldrig mer. Förlossningen gick också bra, fast sonen fick förlösas med sugklocka då han hade navelsträngen runt halsen.

 

Verklig makt tror jag handlar om liv och död. Då blir det på ett annat plan, och det blir intressant när Jesus menar att han inte har någon makt, utan det är genom bönen till Fadern som önskemålet infrias. "Be så skall ni få", står det i Matteusevangeliet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards