Himmelriket

Alla inlägg under december 2021

Av Arne - 5 december 2021 15:43

Det lackar mot jul! Ja, så är det.Traditionen hålls vid liv tack  vare kyrkor och krämare. För vår egen del börjar vi med julkorten redan idag. Varje dag brinner adventsljusen. Så har vi börjat se på adventskalendern i SVT1. Barnbarnen har hört av sig med sina önskelistor. Trevlig bild har jag fått på Whats App. Men, vad är Uggs?  

 

Så blir det väl Kinna som vanligt på julen hos svägerskan och svågern + yngre släktingar. Och, sonen har yrkat på att komma på besök till oss i Trollhättan med sin familj. Detta blir på någon av mellandagarna. Då blir det kanske hästspelet Star Stable, som jag pysslar med mest för lilla Almas skull. Så får vi möjligen besök av tomten, om han nu orkar.

 

Kanske Alma får en ukulele. Det har hon ingen aning om. Tillsammans med Milly tänkte jag mig "Barnens bästa bibel".  Så kan dom läsa ett kapitel för mig var vecka . Förhoppningsvis!

 

Min egen present har jag redan fått. Allhelgonahelgen i Köpenhamn med besök på Tivoli. Så har jag lyckats med att förstå och kunna betala med Apple Pay. En rolig bonus.

 

För övrigt är det snö. Men, för tidigt för att vara julesnö. Uppiggande har också varit ett besök på Buddys med hamburgare, och mycket dryck samt Shuffel Board. Magen var inte så glad, upptäckte jag på natten. Men, jag kompenserade det med gymmet på Älvhögsborg dagen efter. En idog PT var där och livade upp stämningen.

 

God advent till er alla!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards