Himmelriket

Alla inlägg den 28 mars 2018

Av Arne - 28 mars 2018 17:13

Att göra ett gott arbete vill väl alla.

För min del är jag nöjd. Jag har jobbat på många ställen, och bytte arbete en gång om året i min ungdom. Det var roligt och omväxlande. Fast till slut tog det stopp. En arbetsgivare sa: "Betygen är ju bra, men vad vill du?" Det blev till att sätta sig på skolbänken igen. Betygen blev ju återigen bra så det räckte till medicinstudier, och det gick ju bra. Fast så här efteråt tycker jag att jag borde läst mer och sluppit alla dessa omtentor. Kirurgitentan gjorde jag om två gånger utan att lyckas, så det blev att åka upp till Stockholm för muntligt förhör. Då hade jag i och för sig läst på ordentligt så det blev godkänt.

Samhället behöver duktigt folk om det skall fungera bra. Det dåliga jobbet resulterar i förlorad tid och pengar. Missnöjda kunder och patienter, och kanske också störda relationer på det sociala planet...

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards