Himmelriket

Direktlänk till inlägg 16 mars 2020

Rädslan

Av Arne - 16 mars 2020 15:01

  Mjaha, så var det dag igen för en kommentar om Coronaviruset.

Det som är bra, i den nya situationen som Sverige står inför, är Folkhälsomyndigheten och dess agerande.

Med sans och balans har Anders Tegnell agerat. Man utför nu ett idogt arbete avseende smittspårning. Det verkar dock icke som myndigheter tar vara på den information som fås, och inte övriga institutioner heller. Istället för att agera i det lilla, verkar rädslan ta över och folk stannar hemma och föreningar lägger ner idrottsevenemang. Detta trots, att rekommendationen är, att sammankomster om 500 personer är helt OK.

På Friskis & Svettis var vi idag 15 personer mot normalt 70. Jag får vara glad att livsmedelsaffärerna är öppna. Att flyga från Köpenhamn tycks vara tveksamt. I kyrkan lägger man ner våffelserveringen på Söndag.

Vem vinner på det här? Möjligen journalisterna för de älskar att dramatisera. Kanske att t.o.m leda en mobb.

Kanske är det långsökt, men tankarna går till den mobb som mötte Jesus under hans sista dagar på jorden, men då får vi gå till Nya Testamentet...


 
 
Amisa

Amisa

16 mars 2020 17:46

Jo jag tror också att för dom flesta är nog människornas rädsla farligare än den faktiska smittan. Däremot tänker jag att gamla och multisjuka bör skydda sig och vi anhöriga bör undvika att hälsa på dom just nu, eftersom dom kan riskera att bli mycket sjuka.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Arne

21 mars 2020 12:11

Tack för din kommentar.
Jo, det är ett elände med denna rädsla och nedstängning av samhället.
Jag tittade på din blogg och såg att du har varit i Camino. Hustrun och jag planerar att gå den, men nu blir hustrun tveksam med tanke på smittrisk, även om resan blir av. Vi har bokat en sällskapsresa med Exodus.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arne - 4 oktober 2023 14:59


Gör NK någnting bra? Ja, idag fick jag höra något som förvånade mig.   Bakgrunden handlar om en 16-åring som skjuter en 15-årig gosse i huvudet. För detta mord får han av ett kriminellt gäng 100.000 kronor. Förövaren går då till NK och köper för ...

Av Arne - 7 september 2023 12:49


Ibland gör någon något som jag tycker är bra, t.o.m. fantastiskt bra. Idag läser jag om far och son som jagar björn. Fadern råkar så illa ut, att han blir liggande under den argsinte björnen. Sonen springer då fram till björnen, och slår den i huvude...

Av Arne - 1 augusti 2023 16:59


Tänk att behöva säga en sådan självklarhet. Jag tänker på ord i motsats till handling. Det hela har ju satts på sin spets i och med koranbränningarna.   Vår demokrati vill politiker skydda på alla tänkbara sätt. Massmedia hejar ivrigt på. Våra la...

Av Arne - 8 juli 2023 14:35


Jo men. År efter år har jag skrivit inlägg på denna blogg, men har jag fått några kommentarer? Få, men de är inte noll. Bokprinsessan har kommit med några värmande ord.   Till viss del har jag mig själv att skylla. Omedelbart efter att jag skrivi...

Av Arne - 1 juni 2023 14:03


Jo tack, det har gått bra. Jag har även i år hyrt en elsparkcykel. Ett fordon som många vill döma ut. Fördelen som jag ser det är, att man inte behöver äga fordonet för att kunna nyttja det. För en summa på 60 kronor kan jag åka cirka 4 kilometer, pa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards