Himmelriket

Alla inlägg den 28 oktober 2017

Av Arne - 28 oktober 2017 16:10

Hur är det att lyckas?

Är det att tjäna mycket pengar? Att vara populär? Vara snygg? Kanske smart?

Eller är det att vara ledare för ett gäng? Att folk visar en repekt eller t.o.m är rädda för en?

Det kan vara svårt att veta och svänger nog beroende på i vilket sammanhang man lever. För egen del är jag nöjd. Nöjd med hustrun, sonen och barnbarnen. Hälsan är god och några större ekonomiska bekymmer har jag inte. Vänner? Javisst.

Det som piggar upp mig allra mest är barnbarnen och deras spontanitet och aktivitet. Hustruns ärlighet är också en glädjekälla.

Så är det förstås roligt att göra något annorlunda. Något som få har prövat på. Som Bitcoin till exempel. Att få det hela att fungera trots krångel. Att ägna sig åt lösenord och lösenordsfraser och använda mobilen som scanner. Allt i akt och mening att skapa ett så säkert konto som möjligt. För utanför lurar tjuven.

Hur är det då att lyckas som kristen? Svaret tror jag är att få nåden att inträda i Himmelriket eller i Paradiset. 

Varför nåden? Därför att vi inte vet om vi duger, men det troliga är att vi är friköpta genom Jesus livsgärning.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards