Himmelriket

Direktlänk till inlägg 24 januari 2021

Resumé

Av Arne - 24 januari 2021 13:13

     Jo, nu är jag framme vid en brytpunkt. Fast först och främst vill jag tacka alla läsare som stått ut med mina funderingar ända sedan 2014.

Det hela började så enkelt som ett försök att stilla min nyfikenhet. Hur är det att blogga? Hur gör man? Är det farligt?

Så  kunde jag resonera 2014. Med tiden kom en annan aspekt in, och det var den kristna aspekten att missionera, allt med Jesus förhoppning uttryckt någonstans i Nya Testamentet.

Fast jag hade ju skrivit i sann religiös anda i "Kyrknytt" och "Ttela" i  många år. Då hade det handlat om andakter.

Så smångingom blev det, att jag kombinerade detta med, att först skriva ett inlägg på Bloggplatsen, och sedan använda detta som en andakt. På senare tid blev det andakter i Trollhättans närradio. Fast nu är det slut med detta upplägg. Några fler sändningar i närradion blir det inte. Det har Trollhättans ekumeniska råd bestämt.

Så här står jag nu i princip arbetslös. Mina läsarsiffror har sjunkit till en låg nivå. Jag vill inte sticka under stol med, att det har varit en glädjekälla, att ha siffror över hundra. 

Fast måhända fortsätter jag ändå. Så länge jag kan nå upp till 40 läsare i månaden kan jag uppleva det som meninsgfullt. Kanske t.o.m en enda läsare.

Möjligen kommer jag att försöka skriva insändare i GP eller "Trollhättans tidning och Elfsborgs allehanda". I så fall blir det under pseudonym eller artistnamn.

 

 

 
 
Amisa

Amisa

24 januari 2021 14:51

Det viktigaste kanske inte är hur många som klickar in på ens blogg, utan att man lyckas beröra åtminstone några med det man skriver/framför?

Är inte hela vårt samhälle på dekis när vi alla jagar likes och vill ha bevis på att vi är uppskattade i varje minut och sekund. "Ego-sjukan"?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Arne

14 juli 2021 14:23

"Egosjukan" - Ja, hur botar vi den? /a

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arne - 4 oktober 2023 14:59


Gör NK någnting bra? Ja, idag fick jag höra något som förvånade mig.   Bakgrunden handlar om en 16-åring som skjuter en 15-årig gosse i huvudet. För detta mord får han av ett kriminellt gäng 100.000 kronor. Förövaren går då till NK och köper för ...

Av Arne - 7 september 2023 12:49


Ibland gör någon något som jag tycker är bra, t.o.m. fantastiskt bra. Idag läser jag om far och son som jagar björn. Fadern råkar så illa ut, att han blir liggande under den argsinte björnen. Sonen springer då fram till björnen, och slår den i huvude...

Av Arne - 1 augusti 2023 16:59


Tänk att behöva säga en sådan självklarhet. Jag tänker på ord i motsats till handling. Det hela har ju satts på sin spets i och med koranbränningarna.   Vår demokrati vill politiker skydda på alla tänkbara sätt. Massmedia hejar ivrigt på. Våra la...

Av Arne - 8 juli 2023 14:35


Jo men. År efter år har jag skrivit inlägg på denna blogg, men har jag fått några kommentarer? Få, men de är inte noll. Bokprinsessan har kommit med några värmande ord.   Till viss del har jag mig själv att skylla. Omedelbart efter att jag skrivi...

Av Arne - 1 juni 2023 14:03


Jo tack, det har gått bra. Jag har även i år hyrt en elsparkcykel. Ett fordon som många vill döma ut. Fördelen som jag ser det är, att man inte behöver äga fordonet för att kunna nyttja det. För en summa på 60 kronor kan jag åka cirka 4 kilometer, pa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards