Himmelriket

Alla inlägg den 7 maj 2018

Av Arne - 7 maj 2018 18:39

När jag gick till kyrkan härförleden, tog jag inte med mig några kontanter, för jag skulle ju enbart träffa Ville. Efter vårt möte begav jag mig hemåt. Vi övergångsstället på torget kom det två gossar cyklandes. Den minste av dem hoppade av cykeln och sprang fram till mig samtidigt som han tog av sig sin ryggsäck.  Han öppnade den och visade majblommor till en kostnad av tjugo kronor och uppåt. Jag hade gärna köpt en majblomma men eftersom jag endast hade mynt visade jag de åtta kronor jag hade och menade att det blev ingen affär. Han såg på dem och sa sedan "Jag tar dem". Därefter dök han ner i sin ryggsäck. Jag tänkte att kanske ger han mig någon plojgrej eller också tar han bara pengarna. 

Till min förvåning har han en majblomma i handen när han tittar upp. Jag tackar förstås och konstaterar att hans något äldre kamrat såg sur ut. Antagligen för att kamraten hade nästan givit bor en majblomma gratis. Jag vart i alla fall glad och det blev lite roligare att gå hem.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards