Himmelriket

Direktlänk till inlägg 21 december 2016

Tala med varandra!

Av Arne - 21 december 2016 14:09

Det är väl självklart att man bör tala med varandra. Men, när det gäller vad som händer ute i världen blir jag undrande. Det värsta som händer brukar IS stå för.

IS eller islamiska staten är en islamsk terrororganisation som drivs av en självutnämnd kalif som heter Abu Bakr al-Bagdadi. Från 2014 vill han kallas kalif Ibrahim.

Jag ser nästan dagligen på Rapport i TV. Aldrig har jag hört hans namn uttalas än mindre någon intervju med honom, vare sig av svenska eller utländska journalister. Om man gjort det kanske scenariot blivit annorlunda.

Ett mer närliggande exempel är SD. Hur illa behandlade man inte Jimmy Åkesson initialt. Att inte tala med honom har varit ett sätt. Han och hans parti bjuds fortfarande inte in till nobelfestligheterna.

Att inte sympatisera med dessa åsikter är en sak, men att ha så liten respekt att man inte ens kommunicerar med varann är något annat.

En journalist som visat mod och också gått mot strömmen är Stina Dabrowski. Förutom hennes roliga hopp kanske vi minns hennes intervju med Muammar Khadaffi och Hillary Clinton.

En annan som inte räds Ondskan är Jesus.  Han samtalar med den Onde och lyssnar på hans ebjudanden men avvisar dem sedan.


 

 

 

 
 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

22 december 2016 03:33

Mia, 46 år, Småland!



Älskar att skriva och jobbar på att få min blogg att växa uppåt och min blogg ska handla om mina diganoser och psykisk ohälsa och får ut den till allmämheten. Här blandas vardag, diagnos, bilder (både systemkamera och mobil) med tankar och funderingar om det här med diganoser och psykisk ohälsa m.m




Jag har skapat denna blogg för att få dela med mig av mina tankar kring psykisk ohälsa berätta om hur det påverkar mig och förhoppningsvis kanske kunna stötta andra!


Mina diagnoser är autismspektrumstörning, Asperger, Autism, Utvecklingstörning, OCD, depression och m.m



Ställ gärna frågor i fall ni undrar något ingen fråga är för dum!



Vill ni ha kontakt med mig så får ni fråga efter den! Min E-mailaadress!



Vågar du följa med på resan i min blogg? Nu drar vi i gång!



Mer får du veta efterhand vad som kommer att hända fram över!

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

22 december 2016 22:35

Hoppas att ni kan hjälp oss. Vi som är föräldrar till våra barn på denna jord. Framföra budskapet! Hjälp oss att sprida ut det viktigast budskapet för denna fina jul högtid!!! Det är väldig viktigt!!!
OBS! Dela vidare budskapet till alla medmänniskor (Kampanj)!!!
Det har varit ganska mycket tjat om att vi ska ha en vit jul. En vit jul som inte menas snö utan alkoholfri jul. Å det tycker jag självklart är bra. Men det är inte heller något som jag upplever som ett problem i min familj. Vi nöjer oss lika väl med julmust som något annat. Även om jag gärna dricker lite vin eller en snaps till sillen. Shit jag tycker jag framstår som en alkoholist hur jag än formulerar mig. Men alla som känner mig vet att så inte är fallet.
Något som jag upplever som ett större problem är mobiltelefonen. Den däremot tycker jag är en grej som INTE hör hemma på julafton!!!! Julafton ska firas med närvaro!!! Därför kommer jag att checka ut från cybervärlden kl 15.00 när Kalle Anka börjar och låta min mobil sova fram tills att julafton är över!!!
Jag ska fira julen med mina nära och kära!!!
Vem är med mig på detta???

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nattpatrulen

23 december 2016 05:48

Till önska er alla en jul fröjd jul! Tänk på barnen i första hand. Håll nyktra och låt mobilen vara över jul helen. Så gör ni barnen en stor bamse tjänst åt barnen. Barnen vill ju detta. att har en rolig och lung julhelg tillsammans med oss föräldrar. Det är den bästa julklappen som dom kan får av oss medmänniskor. Tänk en extra gång innan ni gör något förhastad! Det är lätt hänt! Det vet jag! Men men men SKÄRP ER!!! Innan det är försent! Ska har ett vakande öga på familjerna. På nattvadring! Tänk på att vi är skyldig att anmäla om någon fara illa! TÄNK TILL EN EXTRA GÅNG!!!!!!!!! All väl mening!!!

Önska en God Jul!
Vi har ett vakande öga på familjerna över jul helgen nu! Med vänlig hälsning. Nattpatrulen.

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

24 december 2016 00:44

Ho Ho Ho
Hoppas allt är väl med dig/er!
Julefriden börjar sakta infinna sig!
Så mysig julkänsla överallt här med julsånger och julbelysning, så mysigt! Så nu ser jag verkligen fram emot julen!
Jag önskar att ni har det och får det fridfullt under julen!
Ska ni i väg eller vara hemma?

På återseende mina fina och ha en fin dag i morgon !
Jag önskar dig en riktigt god natt så ses vi igen !

Bäst att sova några välbehövliga timmar
G.o.d.n.a.t.t.k.r.a.m.a.r kära ni !

All Kärlek och all väl mening! ❤️

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jultomten

24 december 2016 23:15

God jul och gott nytt år

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

26 december 2016 06:36

Nån vaken och pratsam person här lr dött som vanligtr här lr?!
Jag gillar att prata med alla folk oavsett ålder och kön!!!
Jag har psykiska problem så jag är hemma alltid med mina djur och tar en dag taget!!!
JAG BRUKAR VARA INNE PÅ NOUW I BLAND DÄR JAG HAR MIN BLOGG!!!
KOM IN OCH KOMENTERA OCH SKRIVA MED MIG DÅ BLIR JAG GLAD!!!

http://hemmamammafru

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

28 december 2016 22:31

God fortsättning!

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

10 januari 2017 23:07

Jag är en kvinna på 46 år, fru, mamma är tuff, envis som människa bor i Småland i en pytteliten by.
Jag vill berätta om mitt liv och hur det är att bo i vildmarken på gott och ont. Mina funderingar och tankar och öden och äventyr m.m

Skratta och gråt och bli glad och arg tillsammans med mig för jag säger precis som jag tycker utan krusiduller.

Älska alla årstider m.m Jag har nära kontakt med alla djur runt omkring mig och alla barn.

Det bästa jag vet är att resa till fjället och åka utför och åka på längden.

Jag är alldeles för gammal för att blogga men det skiter jag i. Jag vill göra som jag vill och är både tjurig och envis. Man måste vara det för att klara av att bo så här.

Jag prata om min stora passion och det jag älskar att göra i livet är: hundar, hästar (rider), åka utför och på längden, seglar, vandra, fjället, dragträning, promenader, träning, sticka, vänner, grillar, äventyr m.m

Söker nya seriösa vänner att lära känna.

Min bloggadress:


http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

23 januari 2017 02:32

hemmamammafru.bloggplatsen.se
Är trebarnsmamma och gift. Bloggar om livet som mamma och vår vardag. Du kontaktar mig på E-mail: happy0@home.se

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

25 januari 2017 00:17

Många dömer oss med psykisk ohälsa som svaga individer, som samhällets bottenskrap för idag ska man ju vara hårdhudad och inte visa några känslor och du får absolut inte be om hjälp för du ska klara allt själv. Du ska vara den där perfekta personen som har en fantastisk karriär, du ska ha en fantastisk familj, du ska ha ett fantastiskt förhållande med både partner och vänner. Du ska samtidigt träna, ha fritidsintressen, engagera dig i samhällsfrågor och bry dig om ditt utseende, då är du stark och bra.

Men vet du vad? - Det är inte starkt att trycka undan sina känslor och aldrig må dåligt. Det är inte starkt att inte våga be om hjälp när man behöver det och det är absolut inte starkt att trycka ned andra människor. Det som är starkt är att kunna erkänna att man inte klarar allt själv. Det som är starkt är att kunna be om hjälp och vara medveten om sina känslor och tankar. Det som är starkt är att veta att man inte behöver vara perfekt utan att man duger exakt som man är, med sina hjärnspöken, med sina känslor och med sin Asperger, Autism, OCD.

Jag är inte svag som lider av av mina diganoser. Jag är en krigare som varje dag reser mig upp trots att min själ ibland känns som den ska brinna upp. Jag är en krigare som vågar berätta om detta och står upp för mig själv. Jag är en krigare som vågar säga att jag är exakt som vilken människa som helst, men som lider av diganos och kämpar dagligen för att bli frisk.

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arne - 4 oktober 2023 14:59


Gör NK någnting bra? Ja, idag fick jag höra något som förvånade mig.   Bakgrunden handlar om en 16-åring som skjuter en 15-årig gosse i huvudet. För detta mord får han av ett kriminellt gäng 100.000 kronor. Förövaren går då till NK och köper för ...

Av Arne - 7 september 2023 12:49


Ibland gör någon något som jag tycker är bra, t.o.m. fantastiskt bra. Idag läser jag om far och son som jagar björn. Fadern råkar så illa ut, att han blir liggande under den argsinte björnen. Sonen springer då fram till björnen, och slår den i huvude...

Av Arne - 1 augusti 2023 16:59


Tänk att behöva säga en sådan självklarhet. Jag tänker på ord i motsats till handling. Det hela har ju satts på sin spets i och med koranbränningarna.   Vår demokrati vill politiker skydda på alla tänkbara sätt. Massmedia hejar ivrigt på. Våra la...

Av Arne - 8 juli 2023 14:35


Jo men. År efter år har jag skrivit inlägg på denna blogg, men har jag fått några kommentarer? Få, men de är inte noll. Bokprinsessan har kommit med några värmande ord.   Till viss del har jag mig själv att skylla. Omedelbart efter att jag skrivi...

Av Arne - 1 juni 2023 14:03


Jo tack, det har gått bra. Jag har även i år hyrt en elsparkcykel. Ett fordon som många vill döma ut. Fördelen som jag ser det är, att man inte behöver äga fordonet för att kunna nyttja det. För en summa på 60 kronor kan jag åka cirka 4 kilometer, pa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards