Himmelriket

Direktlänk till inlägg 19 december 2020

Julhälsning

Av Arne - 19 december 2020 14:38

                 

 

 

God Jul

 

Jodå, tomten kom på blixtvisit. Han hade med sig sin säck. "Vad har du i den?"  

frågade jag. "Sand" sa han.

Sedan förklarade han, att sanden kom från Sahara, och att där är det alldeles för torrt. Öknen borde bevattnas.

Jag påpekade att det är inte lätt att göra det, men han viftade bort det med att det finns många arbetssugna flyktingar som gärna jobbade med bevattning och plantering om tillfälle ges,

"Men vattnet då", undrade jag. 

Inga problem, Nilen är full av vatten!

 

Så tyckte tomten att odlade man upp Sahara skulle det bli en rejäl sänkning av koldioxiden i atmosfären. Så gillade han inte heller att man högg ner regnskogen i Amazonas. Att Henry Ford och hans kompisar valde besnsinbilen i stället för elbilen gillade han inte heller.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arne - 4 oktober 2023 14:59


Gör NK någnting bra? Ja, idag fick jag höra något som förvånade mig.   Bakgrunden handlar om en 16-åring som skjuter en 15-årig gosse i huvudet. För detta mord får han av ett kriminellt gäng 100.000 kronor. Förövaren går då till NK och köper för ...

Av Arne - 7 september 2023 12:49


Ibland gör någon något som jag tycker är bra, t.o.m. fantastiskt bra. Idag läser jag om far och son som jagar björn. Fadern råkar så illa ut, att han blir liggande under den argsinte björnen. Sonen springer då fram till björnen, och slår den i huvude...

Av Arne - 1 augusti 2023 16:59


Tänk att behöva säga en sådan självklarhet. Jag tänker på ord i motsats till handling. Det hela har ju satts på sin spets i och med koranbränningarna.   Vår demokrati vill politiker skydda på alla tänkbara sätt. Massmedia hejar ivrigt på. Våra la...

Av Arne - 8 juli 2023 14:35


Jo men. År efter år har jag skrivit inlägg på denna blogg, men har jag fått några kommentarer? Få, men de är inte noll. Bokprinsessan har kommit med några värmande ord.   Till viss del har jag mig själv att skylla. Omedelbart efter att jag skrivi...

Av Arne - 1 juni 2023 14:03


Jo tack, det har gått bra. Jag har även i år hyrt en elsparkcykel. Ett fordon som många vill döma ut. Fördelen som jag ser det är, att man inte behöver äga fordonet för att kunna nyttja det. För en summa på 60 kronor kan jag åka cirka 4 kilometer, pa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Skapa flashcards