Himmelriket

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2020

Utspelet

Av Arne - 11 oktober 2020 14:26

 

 

 SD har gått ut med att erbjuda 10.000 kronor till varje svensk över fem år, för att stimulera ekonomin i Sverige.

 

I och för sig ett lovvärt försök, men jag skulle vilja modifiera detta med tanke på alla de brottsoffer i kvinnlig form, som vi har i detta land. Här är ett gyllene tillfälle att slå två flugor i en smäll.

 

Så  mitt förslag är att man ger 10.000 kronor till alla kvinnor som är gravida. Dessutom får alla kvinnor som har barn under fem år 10.000 kronor. I bästa fall kan det alltså röra sig om 20.000 kronor för en kvinna. Undantag görs förstås för en far med vårdnadsansvar för ett barn under fem år.

 

De gravida kvinnorna har en speciellt utsatt situation där våld kan förekomma. Genom att stötta kvinnorna stöttar man ju också barnen. Detta förslag stöttar kanske inte ekonomin så som SD:s förslag gör, men vi får ju också tänka på detta ur social synvinkel. Allt är inte ekonomi.


En person som såg till utsatta kvinnors behov är Jesus. Vid Sykars brunn träffade han en kvinna med vilken han hade ett intressant samtal. I Johannes fjärde kapitel återges detta...

 

 
 
Ingen bild

Jan B

24 december 2020 16:18

Angående brottsoffer tycker jag att staten skall betala målsägare direkt, sedan får staten kräva tillbaka pengarna från gärningsmannen.
Som det är nu fungerar inte ersättningen eftersom gärningsmannen sällan eller aldrig betalar utan onödiga turer!

Arne

1 december 2022 19:21

Så klokt sagt! Instämmer till fullo. /a

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arne - 4 oktober 2023 14:59


Gör NK någnting bra? Ja, idag fick jag höra något som förvånade mig.   Bakgrunden handlar om en 16-åring som skjuter en 15-årig gosse i huvudet. För detta mord får han av ett kriminellt gäng 100.000 kronor. Förövaren går då till NK och köper för ...

Av Arne - 7 september 2023 12:49


Ibland gör någon något som jag tycker är bra, t.o.m. fantastiskt bra. Idag läser jag om far och son som jagar björn. Fadern råkar så illa ut, att han blir liggande under den argsinte björnen. Sonen springer då fram till björnen, och slår den i huvude...

Av Arne - 1 augusti 2023 16:59


Tänk att behöva säga en sådan självklarhet. Jag tänker på ord i motsats till handling. Det hela har ju satts på sin spets i och med koranbränningarna.   Vår demokrati vill politiker skydda på alla tänkbara sätt. Massmedia hejar ivrigt på. Våra la...

Av Arne - 8 juli 2023 14:35


Jo men. År efter år har jag skrivit inlägg på denna blogg, men har jag fått några kommentarer? Få, men de är inte noll. Bokprinsessan har kommit med några värmande ord.   Till viss del har jag mig själv att skylla. Omedelbart efter att jag skrivi...

Av Arne - 1 juni 2023 14:03


Jo tack, det har gått bra. Jag har även i år hyrt en elsparkcykel. Ett fordon som många vill döma ut. Fördelen som jag ser det är, att man inte behöver äga fordonet för att kunna nyttja det. För en summa på 60 kronor kan jag åka cirka 4 kilometer, pa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards