Himmelriket

Alla inlägg den 6 juli 2019

Av Arne - 6 juli 2019 13:47

Så kul det var, att göra en resa på egen hand, eller rättare sagt att fira vår 27- åriga bröllpsdag i Åmål. 

Det ringdes och bokades och jag hamnade i London till att börja med. Det blev alldeles för svårt att på engelska få receptionisten att förstå, att Best Western hade ett hotell i Åmål. Hur bokstaverar man ett Å på engelska? Jag gav upp.

Vi kom i alla fall dit och vi fick bröllopssviten t.o.m Så förväntningarna var stora när vi efter 15 öppnade dörren med nyckelkortet. Men, sängen var obäddad! Minförsta tanke var att det var fel rum. Som tur var så uppenbarade sig städerskan och efter en halv timme kunde vi ta rummet i besittning, så som åtminstone jag ville ha det.

För övrigt är Åmål en vacker stad och har en förstklassig restaurant som heter Solsidan. Att resa dit tog bara en timme med tåget från Trollhättan.

Det här med rummet är förstås en bagatell men i ett vidare perspektiv handlar det om avtal, och avtal bör hållas. I massmedia hör jag så gott som dagligen om brutna löften. Det verkar vara få människor som klarar av att inte bryta ett löfte. Kanske man bör vara gudomlig för att klara det...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Himmelriket


Ovido - Quiz & Flashcards